Monday, April 6, 2009

beLAJar laGI..

19 mac 2009..

menuju hari2 akhir,kami di tekan kan lagi dengan semangat sepasukan. lelongan ahli kumpulan menakutkan kami ,bimbang kehilangan ahli kumpulan.Dan seperti di duga,qus sebagai ahli kumpulan besar kami tasik chini menjadi sasaran.Tapi malangnya kami gagal mendapatlkan qus semula dan qus menjadi sebahagian dripada fasi kami.keesokkannya,aktiviti rafting kami lalui tanpa qus.terasa kelainan apabila salah seorang penghibur kumpulan tiada..berlaku sedikiy peristiwa semasa aktiviti ini,semangant sepasukan dan setia kawan sekali lagi menjadi ujian kapada kami,tatapi kami gagal membawanya kembali..

petang,kembara merupakan aktivi terakhir kami..berjalan-jalan di sekeliling kampung.menyeronokkan..rumah beratap merah,lembu dan pulau sentap merupakan klu setiap tempat yang kami tuju..kelakar apabila fasi gagal menjejaki langkah kami dan kami pergi menuju tempat itu dengan menanyakan org kampung,peramah nya mereka..akhirnya..sampai kami ke laluan air yg agak deras.relax sebentar kami dengan di bawa arus air yg agak deras..perjalanan kami teruskan dan tiba di rumah mak ngah,lapar..kerja2 di lakukan dan makanan merupakan upahnay,bubur kacang!!sedap..dan kami berangkat pulang sebelum wktu magrib.setibanya kami di sana ,membuat strecter merupakan tugasan terakhir kami..WE DID IT!!!

kami merupakan kumpulan terakhir memasuki hutan untuk aktiviti survival..mengantuk..kami lalui hari malam itu dengan bersama2 menjaga api seperti menjaga bayi kecil..dari sini keakrapan kami seperti adik beradik lebih teserlah,kami bertukar tugasan sentry tanpa mengeluh.seperti sudah biasa dengan keadaan ini..berkongsi makan dalam kuantiti yang sikit tidak menjadi halangan kepada kami.sama sikit di kongsi..dan pada waktu petang kami di lepaskan pulang.dan kami merupakan kumpulan pertama di lepaskan dan banyak peluang berehat kami..

malam ini merupakan malam kebudayaan,segala persembahan telah kami reka..dan dalam pada masa itu pelbagai kisah semasa survival kami kongsi bersama..pelik tapi benar..dengan apa yang terjadi pada azraii..semoga selepas ini dia akan lebih kuat lagi..akhir pada malam itu,kami teruskan dengan makan..

2 comments:

  1. salam,
    along, bukan pulau sentap la tapi pulau SANTAP. pandai along menulis. moga dapat diteruskan bukan hanya sekadar buat blog untuk dapat markah. jangan jadi yang macam batch sebelumnya, habis paper, habis la jugak berblog. be a truly bloggers.....

    rembang waktu.....

    ReplyDelete
  2. okey.insyallah abg.terima kasih sebab banyak menbantu sepanjang sem ini..

    ReplyDelete