Monday, April 6, 2009

caMP crAFt seLESai..

17 mac 2009
hari ini kerja2 camp craft di teruskan..mmg mencabar kerana sudah masuk hari yg ke-4,kami msih gagal untuk menyiapkan campcraft.bukan mudah tapi akhirnya,kami berjaya menyiapkannya pada tengah hari..
Seterusnya pekara yg di tunggu2 muncul jua.Waterfall abseiling!!!
perjalanan kami ckup mencabar sewaktu ke kwsan air terjun.bukit dan cerun kami lalui..dan akhurnya kami tiba dgan selamat.Seterusnya setibanya kami di sana,sedikit taklimat daripada en.Hisyam kami dengar dan seterusnya kami lalui waterfall abseiling dengan berbekalkan ilmu yang telah di ajarkan en.Hisyam dengan arahannya..deras air semasa menuruni cerun air terjun betul2 mencabar fizikal dan mental..
Selepas waktu magrib kami bertolak pulang,dan dlm keadaan gelap kami merentas pulang,licin dan lecak menyukarkan kami berjalan tetapi atas kesabaran dan kerjasama kami ,kami selamat tiba ke tapak perkhemahan hampir pukul 9 mlm..


18 mac 2009
Hari ini seperti biasa aktiviti malaysia cergas dan seterusnya,aktiviti mountain baiking kami mulakan pada pukul 9 pagi.semasa waktu ini diri akui pada mulanya sangat memenatkan kerana cara penggunaa telah diri pelajari semasa kecil dan terpaksa mengenal semula barang2 dan bahagian2 basikal.tepat pukul 10.30pg kami di lepaskan dan pendakian di mulakan.memang mencabar mental kerana diri seolah-olah mahu mengalah kerana mungkin kerana terlalu penat dan mengantuk.Tetapi akhirnya kami berjaya mengharungi aktiviti ini dengan jayanya..
Pada sebelah tengah hari,aktiviti kami teruskan dengan camp craft, memasak antara rutin yg kami lakukan.Dengan pertolongan semua tugas di dapur menjadi mudah dan makanan tengahari dapat di sediakan dengan kuantiti yg cukup dan tepat pada masanya..


low rope course...aktiviti pada petang ini..bermain dengan tali..kepercayaan kawan menguju kami agar menjaga dan menjadi pelindung kepada kawan apabila ia melalui rintangan tali,criss cross,multi vine,monkey cross,high postman,backward tension dan foward tension traverse dan swinging tyres.Alhamdullilah,semua selamat melaluinya..

No comments:

Post a Comment